davebarcelona.reismee.nl

First week at the office!!

Op maandag begon mijn eerste werkdagje bij Peli! Ik was natuurlijk extra vroeg opgestaan om op mijn eerste werkdag geen verkeerde indruk achter te laten(A).. Om de ochtend goed te beginnen besloot ik ook om mezelf lekker te verwennen met een goede kop koffie en een stokbroodje kaas!! Tja onze NL kaas blijft natuurlijk machtig lekker als ontbijtje!! Na mijn ontbijt en lekker gedoucht te zijn begon ik met het aantrekken van mijn pak! Alles ging goed tot dat ik mijn stropdas moest knopen!!! Wat één on dingen..!! 'Who the Fuck' heeft zulke dingen nou weer verzonnen(dacht ik in mezelf)! Terwijl dat het me een week eerder wel lukte om deze dingen te knopen kon ik dat op mijn eerste werkdag opeens niet meer!! Ik kon dit natuurlijk niet gebruiken na zo'n lekker ontbijtje!!! Misschien waren het wel de zenuwen (who knows!).?. Maar alsof dit nog niet het ergste was van alles, was het wel het vinden van het metrostation!!!!! Alles lijkt in Barcelona op elkaar, dat komt omdat alle gebouwen en appartementen in blokken zijn verdeeld.. Ik was de week ervoor, bij aankomst, gaan kijken welke metrolijn ik moest pakken om op mijn werk te komen maar helaas kon ik het station op mijn eerste werkdag niet meer gevonden krijgen.. Maar goed, dit zal de komende tijd geen probleem meer zijn denk ik.. Toen ik aankwam bij L5 (mijn metrolijn onder de grond) dacht ik dat ik zo kon instappen.. Nog nooit zo veel mensen gezien bij een metro/trein!! Het leek wel of dat het 30 April in NL was!! Je weet wel, de dag dat onze koning haar verjaardag viert!! Ik zat op dat moment nog geen 5 min in de metro om weer bij het volgende station uit te stappen om vandaar uit verder richting mijn werk te lopen. Ook dit viel nogal tegen want ik kreeg het namelijk behoorlijk benauwd in de hitte en strak in het pak, toen ik op mijn telefoon keek en zag dat ik nog maar een kwartier de tijd had voordat ik op mijn nieuwe werkplek verwacht werd! Ik besloot dan ook maar om niet langer te wachten en gewoon heel brutaal aan een Spaanse vrouw te vragen waar nou precies Proveca 388 was! Ze maakte veel handgebaren omdat ze aan mijn gezicht kon zien dat ik niet veel begreep van haar uitleg in het Spaans. Uit haar gebarentaal kon ik opmaken dat ik linksaf moest en dan alsmaar rechtdoor de weg verder moest volgen. Ik bedankte haar en volgde mijn pad verder richting het gebouw. Aahhh.. dat is het gebouw... hier moet ik dus zijn! Ik herkende het omdat ik er al een keer eerder was geweest en omdat er in grote letters op het gebouw PROVENZA 388 stond! Er stond bij de entree van het gebouw een portier, gelukkig sprak deze man wel Engels. Hij vertelde mij dat ik op de 7e verdieping moest zijn maar dat ik moest wachten op andere medewerkers omdat er op dat moment nog niemand was:S! Ik dacht ‘huh het is 8:55 uur'?? Het zal wel de luie Spaanse mentaliteit zijn. Daar kwam de eerste werknemer aan, om 8:57 uur! Deze vrouw werkt ook bij Peli alleen werkt ze op een andere afdeling dan ik. Samen met haar en de portier stapte ik de lift in en ging ik mee naar boven. Ze keek me in de lift nogal verbaasd aan. Ze dacht op dat moment vast dat ik een of andere hoge functie binnen het bedrijf had, en dat is natuurlijk nogal raar voor een jonge knaap met zo'n babyface als ik! Om 9:10 uur kwam mijn stagebegeleider binnenlopen. Ook van haar kreeg ik weer een vreemde blik gericht op mijn kledingstijl! Het begon me langzamerhand toch duidelijk te worden dat ik de dag erop beter iets anders kon aantrekken. Meer in de richting casual dus, haha! Maarja het stond toch echt in de 'Trainee Guide' die me via de mail voor mijn stage werd opgestuurd: 'Dress code from Monday till Thursday business clothes and Friday casual wear'! Dit was ook wat ze me 10 minuten later vertelde... 'But well it doesn't matter because this is your first day!' Fijn, daar ging mijn goede humeur waar ik mijn dag mee begonnen was!!:P Ik kreeg eerst een aantal voorwaarden te horen waar ik me strikt aan moest houden. Na deze regels moest ik mijn stageovereenkomst tekenen en werd ik dus min of meer een klein onderdeel van het bedrijf. Nadat ik mijn krabbeltje had gezet kon ik mijn handje gaan schudden met de 25 medewerkers die op dit moment bij Peli werkzaam zijn. Ook kreeg ik een uitgebreide rondleiding en een PowerPoint presentatie van de marketing manager over de marketingactiviteiten waar het bedrijf zich momenteel mee bezig houd, en waar ze zich in de toekomst mee bezig zullen gaan houden. Na al deze informatie was het inmiddels al 12:00 uur en was ik nog steeds niet bezig met mijn werkzaamheden. Toen stond opeens Max de ICT medewerker achter me. Ook van hem kreeg ik een brede uitleg over alle wachtwoorden die ik nodig heb voor mijn nieuwe e-mail, virusscanners en natuurlijk het belangrijkste; het wachtwoord om in mijn eigen account te komen. Toen ook hij klaar was met zijn uitleg kon ik beginnen aan mijn eerste werkzaamheden voor het bedrijf.. Het was inmiddels 12:15 uur! Ik moest alle advertenties waar het bedrijf zich mee promoot gaan opzoeken en deze verwerken in een Excel bestand om daarna een goed overzicht te krijgen van kosten die het bedrijf maandelijks (jaarlijks) maakt. Hieronder vallen ook alle persberichten die ze op verschillende internetsites plaatsen. Voor de economen onder ons, de ROI berekenen dus! Ik ben met dit klusje ongeveer een weekje bezig geweest.

Op donderdag liep iedereen ook met een zeer vrolijk gezicht het kantoor binnen omdat de avond daarvoor natuurlijk FC Barcelona met dikke cijfers van Shakhtar Donetsk had gewonnen! Ook werd er al druk gediscussieerd over de volgende ronde van de Champions league omdat het er op dit moment naar uitziet dat FC Barcelona in de volgende ronde tegen aartsrivaal Real Madrid speelt. Ook hier in Spanje wordt naar zo'n wedstrijd al weken van te voren uitgekeken. Hetzelfde zoals met Ajax-PSV in NL bijv.!

Ohw, en zoals jullie al konden zien op Facebook verhonger ik hier niet! Rick en ik zorgen goed voor onszelf en hieronder valt natuurlijk ook een overheerlijk stamppotje! Dit weekend gaan Rick en ik op zoek naar het echte nachtleven in Barcelona en dus niet naar een of ander homobarretje! Haha!!

Ik heb eigenlijk nog wel wat meer te vertellen! Maar ik denk dat ik het ook deze keer hier maar weer eens bij ga laten..

Adios chicos y chicas, Dave

Reacties

Reacties

Freek Bis

Broeder, het klinkt allemaal fijntjes man, jou leventje in Barca!! In de ochtend alleen verwend met een ontbijtje of ook nog op een andere manier jezelf verwend haha.. Rustig aan vriend, see ya.. Peace

Melanie

Heey harde werker,

Nu gaat het verhaal nog over je werk maar volgende keer vast over de mooie senoritas aangezien het weekend nu begint ;-)! Rustigaan he ;-)!!

XX Pit ;-)

Willem Breddels

Hey Dave mooi berichtje weer hoor, je bent goed bezig zo te zien! Alleen wat meer fotos op je facebook ofzo droppen! ben benieuwd;) Succes nog met de stage en een alvast een fijn weekend! En rustig aan met de señoritas hè;)

Nol

He dave,

Wederom een klasse verhaal... maar de volgende keer mag je gerust in je verhaal zetten dat je al meerdere malen een traantje hebt gelaten omdat je ons mist:P.

Ik spreek je nog. gr.

Dave

He Nol! Tuurlijk mis ik je pik, maar als ik er dat in zet kom ik natuurlijk niet zo stoer over;)! Ook niet goed voor mijn imago denk ik!

spreek je ciao

Illie

Hey Joepke,

Leuk verhaal jongen! Jij vermaakt je wel in the big city.. Succes met je job en hopelijk hebben ze een goede kantine.

Check je later, homies for life!

P.s. de fantastische 10-0 is zoals verwacht nog niet overtroffen ;)....

Illie!!

He illie bedankt! Leuk dat je het bijhoud;)!

Haha mooi dat die 10-0 nog niet is overtroffen :D!
Volgend jaar als jij naar de selectie komt gaan we het overtreffen!

gr.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!