davebarcelona.reismee.nl

¡No hay clases de español con la señora Sanne pero habrá clases con el señor Bean!

Op zaterdag zijn Rick en ik samen naar het bekende park van Gaudi geweest. Dit moet je echt gezien hebben als je in Barcelona bent. Foto’s en filmpje volgen nog wel een keertje :P! Nadat we hier een paar uur hadden rondgelopen zijn we de metro ingestapt om naar Camp Nou te gaan!! We wisten dat FC Barcelona diezelfde avond thuis moest voetballen en we dus kans hadden dat we niet in het stadion kwamen. Helaas hadden we die pech! Gelukkig waren de loketten waar de kaartverkoop was open, dus ja, als je er dan toch bent kun je net zo goed een wedstrijdje gaan kijken toch! De prijzen van kaartjes beginnen normaal gesproken pas vanaf 45 euro (op het internet)! Aan het loket verkochten ze op dat moment nog kaartjes voor 34.50 euro, koopje dus! Helaas had Rick geen geld bij en ik net niet genoeg voor 2 kaartjes L! Konden we uiteindelijk nog niet naar de wedstrijd! We hadden hals over kop nog geprobeerd om ergens te pinnen maar ook dat was tevergeefs! Het werd alsmaar drukker rondom het stadion dus vandaar dat we maar besloten de wedstrijd in een kroegje te gaan kijken want de wedstrijd werd niet op een nationale TV zender uitgezonden. Barcelona won na een spannende pot met 3-1 van Almeria.

Zoals ik jullie in mijn tweede reisverslag al vertelde zijn Rick en ik ook het wilde uitgaansleven van Barcelona gaan ontdekken. Dit viel best tegen omdat we allebei nieuw zijn en we nog geen Nederlandse contacten hadden gelegd waarmee we een beetje op een lijn zitten qua stapideeën. Het homobarretje gaat hem toch echt niet voor een tweede keer worden haha! Na een beetje zoeken op de kaart van Barcelona en een korte uitleg van onze Spaanse kamergenoten besloten we om voor ons eerste echte stapavontuur naar Port Olympic te gaan. In dit gedeelde vind je een beetje het uitgaansleven voor toeristen. Na een paar metrostops (een half uur verder!) kwamen we aan bij het metro station van Port Olympic. Bij dit metrostation moeten we ook zijn als we naar het strand willen gaan. Toen we bij dit station uitstapte stonden er allemaal mensen flyers uit te delen van clubs die zich daar in die regio bevinden. Ze zeiden dat we met die flyer gratis entree kregen tot elke club maar dat is dus mooi niet zo! Bij de eerste club Shoko kregen we wel gratis entree met de flyer. Deze club was ooit nog eens van Patrick & Rosanna Kluivert. Zij hebben deze club een aantal jaren terug verkocht. Het is een mooie tent alleen het publiek was iets te oud voor Rick en mij. Tja, ik ga toch liever voor een Shakira van mijn eigen leeftijd! Na een biertje van maarliefst 8 euro besloten we om maar snel naar een andere tent te gaan.. Het was gelukkig niet zo ver zoeken want die straat staat vol met grote clubs dus besloten we maar gewoon om naar de club te gaan die daarlangs stond, genaamd Sotavento. De doelgroep van deze tent was gelukkig iets jonger, dat konden we al zien aan de lange rij die buiten voor de club stond. Bij de ingang dacht ik even gratis naar binnen te gaan met de flyer die ik een half uur van tevoren had gekregen. Nou mooi niet dus! De entree bedroeg maarliefst 12 euro..Ik moet er wel even bij zeggen dat je daar een gratis drankje voor krijgt waar meer cola dan Bacardi in zit! Doe mij maar gewoon een biertje dus! Medelijden met arme studenten kennen ze hier in Barcelona niet want toeristen blijven natuurlijk toch wel komen en gaan!

Na een drukke werkdag gingen Rick en ik naar onze eerste Spaanse cursus. Ik hoopte dat ik weer les ging krijgen van een knappe Sanne! Voor sommige niet onbekend! Haha Ja ik bedoel idd dat lekkertje van ROC de Leijgraaf;)! Wat een Kanjer! Met veel goede zin in de hoop dat ik weer zo’n Spaanse lerares zou krijgen kreeg ik dit keer een man :S! Wat moet ik hier nou mee?? En het vervelende was ook nog eens dat hij alleen maar Spaans sprak en er geen woord Engels uit kwam..? Ook onze medecursisten kwamen niet al te vriendelijk over en hadden over zijn Spaanse accent al snel een mening klaarliggen. Ik had, moet ik heel eerlijk bekennen, ook nog nooit zo’n figuur gezien! Het leek wel of ik van Mister Bean les kreeg! Haha. Hij gaf in ieder geval wel op een leuke en leerzame manier les. En als je nou eenmaal de taal snel wilt leren is er natuurlijk ook geen betere weg dan de taal alleen maar in het Spaans uit te leggen. Aan het eind van de les herhaalde de beste man met een strenge blik een aantal keer de woorden “Muy importante”!!. We keken hem verbaasd aan waarop hij een aantal seconden wachtte. Daarna zij hij “Deberes”. Hierop kreeg hij weer een verwarde blik van ons terug en zei daarna maar in het Engels “Very important!! Homework”. Hierop kreeg hij een strenge blik van ons en kregen wij een glimlach van hem. Maarja, ik moet toch eerlijk toegeven; dit is gewoon echt de beste manier om een taal te leren, ook al snap je af en toe nog niet half wat hij allemaal verteld omdat de snelheid waarmee hij de Spaanse woorden uitspreekt net wat te snel gaat. De rest van de week heb ik lekker gewerkt. Tijdens de lunch vertelde ik dat ik de drukte van het metrostation niet gewend ben en liever ergens voor een fiets ging kijken omdat ik dan toch nog een beetje gezond en verantwoord bezig ben :D! Hierop kreeg ik in het Nederlands antwoord van een van de Managers: “Ow joh, maar dan neem ik morgen wel een fiets voor je mee. Er staat er bij mij nog een in de schuur waar ik toch niks mee doe!” Gelukkig hield hij zich aan zijn woord en kwam de dag erop met een mountainbike achter in zijn jeep naar het werk. Ik had op het werk een kaartje op Google Maps uitgeprint zodat ik in een keer de weg terug naar huis gevonden kon krijgen. Dit lukte me helaas niet in een keer! Alle blokken lijken superveel op elkaar.? Hemelsbreed is het ongeveer 7 a 8 minuutjes maar ik heb er de eerste 3 keer maarliefst een half uur over gedaan! Gelukkig heb ik nu een binnendoorweg gevonden en fiets er dagelijks 15 min op. Ik gebruik de fiets nu al 2 weken en dat bevalt me prima! Het is af en toe wel een beetje opletten met het verkeer omdat ik elke dag nogal op een drukke hoofdstraat fiets. Fietspaden moeten ze hier in Barcelona nog steeds een keer uitvinden!

Ik heb inmiddels ook al contact gelegd met een aantal Nederlandse dames en heren die zich hier al een tijdje bevinden. Gelukkig komen Facebook en alle andere sociale media toch nog goed van pas! We hadden met de dames in Sotavento afgesproken op zaterdagavond. Rick en ik gingen natuurlijk van te voren eerst Real – Barca kijken. Na die minder spannende wedstrijd zijn Rick en ik weer naar Port Olympic gegaan. Het was een erg gezellige avond die we op zijn oerhollands afsloten met een gebakken eitje! Wie slaat zo’n voorstel nou af van 4 meiden? Ook had ik weer behoorlijk wat koppijn van de Spaanse biertjes toen ik rond een uurtje of 7 ‘s morgens in mijn bed kroop!

Verder is er de afgelopen dagen niet veel meer gebeurd! Op het werk gaat het allemaal super en de dagen gaan gelukkig dan ook erg snel voorbij! Ik mis het kleine dorpje Geffen nog niet echt maar dat komt waarschijnlijk omdat ik hier ook nog lang niet alles heb gezien en natuurlijk mijn Shakira ook nog niet gevonden heb ;)! Vandaag gaan Rick en ik samen de finale van de Copa Del Rey kijken! Dit is de Spaanse bekerfinale waarin Real Madrid weer tegen FC Barcelona moet voetballen! Als ze winnen is het een groot feest en gaan Rick en ik dit samen met duizenden Catalanen op Plaza de Catalunya vieren! Ik heb de afgelopen dagen al wat geruchten gehoord dat wanneer Barca wint, er 100 tot 500.000 FC Barcelona fans helemaal uit hun dak gaan! Dit moet ik nog maar even afwachten.

Mijn verslagen worden elke keer langer! Dus ik zal het ook deze keer hier maar weer eens gaan afkappen!

Ik was vergeten om er nog tussen te plakken dat ik vandaag een oude Spanjaard zag die helemaal gek werd nadat zijn telefoon abonnementje was verlopen! Ik stond toevallig in een Vadafone zaakje om extra beltegoed te kopen voor mijn Spaanse tel nummer. De beste man liep boos naar buiten gooide zijn tel op de grond en ging er met 2 grote voeten opstaan! Na een aantal woorden als Puta en Cunjo werd het voor mij natuurlijk helemaal duidelijk! Ontevreden Vadafone klant!

Adios chicas y chicos!

Reacties

Reacties

Melanie

Die ratta toch...... mist hij z'n Sanne ;-) en nog steeds op zoek naar Shakira. Jij kwam daar toch voor stage ;-)?? haha. Fijn te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en het allemaal goed lukt op 't bedrijf. We missen je wel thuis hoor!! Je bent PAS 3 weken weg maar het voelt al véél langer!!
We bellen... :)!!

XX mel

Nynke

Hahahah wat jammer dat je geen Sanne heb daar:p
ik zie het nog best gebeuren dat ze het leest op een of andere manier haha.

Maar ik zie dat je het goed naar je zin heb en dat is het belangrijkste!

Nog veel plezier keukenprinsesje met je billetjes

xxxx

Sanne

Leuk om te horen wat je over mij denkt. Ik zie misschien nog wel een keer op school.

Doeg x

Henri

HA kerel,

Wederom een machtig verhaal, jij moet schrijver worden haha:P da komt wel goed daar in spain denk ik zo als ik het allemaal lees.

De groeten,

Mels

Dave

Haha! Leuk dat er iemand een bericht heeft geplaatst onder de naam Sanne;)!! Daar heeft diegene vast en zeker lang over nagedacht! Erg orgineel!

Gr. Dave

Natascha

kijk jij snapt het Dave! jij schrijft lange verhalen ;)
Ik ben een vriendin van Rick, zal je denk ik wel zien als ik eind juni in Barcelona ben..ik klaag graag dat Rick te weinig schrijft xD
maar erg leuk geschreven!

Groetjes Natascha

Sanne

jaa idd ga niet onder sanne der naam iets schrijven

Anouk

Hee Neefje!
Top dat het nog steeds zo bevalt daar :D echt heel leuk om te lezen.

Liefss

gefffuh

hay, jongen
fijn dat alles goed met je gaat en glenn die vindt het ook wel jammer dat het poker nou minder wordt hhaha
we houden je goed in de gaten en tot snel!

xx en groetje Netje geert glenn en melleke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!