davebarcelona.reismee.nl

Sant Jordi!

Helaas heeft FC Barcelona de beker niet kunnen winnen tegen Real Madrid! Dat was natuurlijk weer een feestje minder voor Rick en mij. Maar die feestjes hebben we datzelfde weekend ingehaald omdat we natuurlijk een extra lang weekend hadden omdat het Pasen was! Op goede vrijdag waren allen winkels gesloten! Dit was best vervelend omdat we daar geen rekening mee hadden gehouden en dus niet onze boodschappen hadden kunnen doen om eten te kopen! Maar natuurlijk ook weer een goed excuus om naar een restaurant te gaan!! Nadat we naar dat restaurant waren geweest, zijn we naar ons appartement terug gegaan om daar even te douchen en ons verder klaar te maken om van daaruit richting port olympic (Club Sotavento) te gaan. Het was die avond erg gezellig.. Dus besloten we om dit op zaterdag na de wedstrijd van FC Barcelona nog maar een keer te herhalen! We waren weer naar het stadion gegaan om kaarten te kopen van FC Barcelona om de wedstrijd in het stadion te gaan bekijken! Ook ditmaal was dat tevergeefs en waren de prijzen abnormaal hoog! Vandaar dat we de wedstrijd nog maar 2 weken uitstellen en nu al onze pijlen richten op de wedstrijd tegen Espanyol. Deze wedstrijd wordt hier in Barca beschouwt als de meest gewelddadige. In het verleden zijn er tegen deze club meer vechtpartijen geweest dan tegen Real Madrid. Dit komt omdat Espanyol van oorsprong ook een club is uit Barcelona. Maar aangezien deze vechtpartijen de afgelopen jaren niet meer voorgekomen zijn, en ze na deze wedstrijd misschien kampioen worden, lijkt dit de beste optie voor ons! Ook was het op deze dag Sint Jordi, dit is een Catalaanse feestdag waar er duizenden Rozen en boeken worden uitgedeeld! Erg speciaal en natuurlijk ook wel gaaf om een keer mee te maken.. Deze romanticus had natuurlijk ook een roos gekocht om bij zijn huisbazin een goede indruk achter te laten. Na 3 weken geweigerd te hebben om een keer de afwas te doen leek me dat ik het op deze manier enigszins goed kon maken door haar een oranje roos te geven. (We hebben trouwens een vaatwasser maargoed hier heb ik ook al 3 weken niet meer naar omgekeken)! Gelukkig waardeerde ze deze spontane actie wel!! Diezelfde avond was het wederom erg gezellig in Sotavento. Op zondag hebben we overdag niet veel ondernomen. Het weer heeft het hele paasweekend niet echt meegezeten! Het leek wel of dat ik in NL was in plaats van Spanje. Ondanks dat we al 2 dagen op stap waren geweest had ik er op zondag weer hart voor. Ik belde de andere Nederlanders op om te vragen of zij ook zin hadden om naar een club te gaan. Een van de jongens zei dat ze die avond naar het W Hotel gingen. Deze grote hotelketen is toch wat meer weggelegd voor Shakira en Piqué, hun inkomen ligt natuurlijk in een iets andere sociale klasse dan dat van mij! Bij binnenkomst in de Skybar op de 26ste verdieping liepen er opeens een man met een haarband om en twee grote bodyguards naast hem naar buiten. Ik keek mijn kamergenoot even raar aan en we zeiden in koor: 'Was dat Rafael Nadal':O! Dat zou natuurlijk zo maar kunnen, aangezien Shakira en Piqué elkaar ook in dat hotel hebben leren kennen, vond ik het niet zo raar dat ook Nadal zomaar is in die Skybar zou zijn. Ik hoorde op datzelfde moment dat hij in dat weekend ook een tennistoernooi in Barcelona had, dus vandaar dat het best mogelijk zou kunnen zijn. De volgende dag zag ik op Facebook dat hij het niet was geweest! Een van de proppers in Barcelona stond met hem op de foto.. Ik moet zeggen dat hij er toch wel erg veel op leek in een vrij donkere ruimte met 2 bodyguards om hem heen!! Na die drie dagen stappen en feesten besloten we om het op 2e paasdag maar rustig aan te doen aangezien we op dinsdag onszelf gewoon weer op het kantoor moesten melden en omdat er elke dag al genoeg alcohol door mijn aders stroomt! Toen was er natuurlijk ook nog de 2-0 winst voor FC Barcelona in de halve finale van de Champions League! Een echte voetballiefhebber heeft deze wedstrijd niet gemist natuurlijk(A)! Wat een machtig momentje was dat na de wedstrijd.. Ook hier zijn leuke filmpjes van gemaakt en is er weer genoeg cervezas gedronken!.. Bijv. 10.000 Barca fans die helemaal los gingen na de eerste wedstrijd.. Iedereen was er op dat moment al zeker van dat Barca in de finale zou komen natuurlijk..:D! Rick en ik vonden dat moment natuurlijk al machtig en zeiden toen al, wat als ze volgende week weer winnen en zeker zijn van een finaleplek?? Staan er hier dan nog meer mensen??? In datzelfde weekend leerden we andere NL studenten kennen.. Dit is een erg gezellig groepje! En gelukkig voel ik me daar nu al in thuis.. Na een aantal lange nachten die Rick en ik dat weekend met hun hadden doorgebracht, en er zeker nog 10 weken meer zullen volgen dat we bij hun blijven plakken, waren we allebei kapot op maandagochtend toen we ons om 9 uur op onze stages moesten melden. Op zondag namen ze ons namelijk mee naar een Ierse Pub. Dit is een beetje het vaste stekkie voor de zondagen. Je kunt er namelijk na half 10 Karaoke zingen.. Helaas heb ik dit nog niet kunnen doen.. De apparatuur is kapot en de karaoke man is al 2 weken ziek! Maar wees gerust, binnenkort 'Volle zalen' als ik mijn zangkunsten vertoon:P! Ook hebben we koninginnenacht nog uitgebreid gevierd in Bar Amsterdam, een kroegje waar iedereen op vrijdagnacht in het Oranje verkleed kwam. (Dit was natuurlijk ook de Dresscode!) Op koninginnedag was er zelfs een koninginne-Beach-Party georganiseerd voor de NL toeristen!! Haha moet niet gekker worden toch:S.. Hier zijn we maar niet naartoe gegaan, omdat we allebei nog lekker aan het uitbrakken waren van de lange zaterdagnacht die we daarvoor hadden meegemaakt! Het motto voor de zaterdagavonden is meestal niet vóór zondagochtend 07:00 uur thuiskomen! En dat hebben we tot nu toe nog niet verbroken dus dat willen we graag zo houden J! Ook heb ik al een aantal keren lekker op het strand gelegen en de toerist uitgehangen evenals alle mooie beelden en kunstwerken bezichtigd van Barcelona.. Tja als ik me dan toch een beetje wil inburgeren is er natuurlijk geen betere manier dan het op die manier te doen! Met mijn Spaanse lessen gaat het ook goed;)! Maar ik moet toch eerlijk bekennen dat ik Sanne nog steeds wel mis voor de klas ;)!

Ik ga het er hier weer bij laten voor deze keer. Ik heb jullie (trouwe lezers) nog veel meer te vertellen maar dat gaat met anderhalf kantje natuurlijk niet lukken.. Dus misschien verklap ik na deze leuke tijd in NL nog wel wat meer geheimpjes van dit mooie avontuur;)!

Ik hoop dat ik tijdens het koken, wassen, strijken, schoonmaken, stage, Spaanse lessen, STAPPEN en alle andere leuke en mindere leuke dingen een plekje vrij kan maken om jullie nogmaals op de hoogte te houden.

Adios chicas y chicos!

Reacties

Reacties

Illie

Goed bezig joepke, goed om zoveel interessants te horen over je stage. Jij vermaakt je daar wel! En jullie pap blijft trouwens lekker koffie schooien:p...

gegroet vanuit het droge NL!

W.L. Breddels

Mooi verhaal weer dave, wel lang op moeten wachten(A). Met de stage zelf ook nog alles goed, nog naar je zin? Ben trouwens ook benieuwd hoe je cv er nu voor staat, jou kennende en met al dat stappen haha:P Veel plezier nog! X

Thijs

Jij vermaakt je wel ;) Ik wil toch graag langskomen.

Dave

Haha moet je doen Thijs! Het is hier echt zo relaxt!:D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!