davebarcelona.reismee.nl

“The other side”

Op donderdag ben ik aangekomen na een wat mindere vlucht. Op het vliegveld werd ik opgepikt door Irene, zij heeft me geholpen met mijn stageplek en huisvesting in Barcelona. Na een korte busreis stapte we uit in een van de velen hoofdstraten van Barcelona. We moesten van hieruit ongeveer 10 min lopen voordat we bij mijn nieuwe thuis arriveerden. Die 10 min leken wel een half uur te duren, dit kwam natuurlijk door een loodzware koffer en een trolly die ik bij me had als handbagage. Aangekomen in mijn nieuwe stekkie maakte ik kennis met mijn nieuwe huisgenoten: Rick, een Nederlandse jonge die een dag eerder was aangekomen, Jordi een Spanjaard die al 5 jaar in het appartement woont en Marina, een Spaans meisje waarvan het appartement is. Na een korte kennismaking besloten Rick en ik om de eerste huishoudelijke taken op ons te nemen en boodschappen te gaan doen!! Gelukkig zit er een Liddl om de hoek. Deze discounter is natuurlijk ideaal voor een arme student zoals ik. Na de boodschappen besloten Rick en ik om een metrokaart te kopen en de stad te gaan verkennen. We zagen op de stadsplattegrond dat we ons dichtbij de Segrada família (een grote kerk) bevonden . Wat een machtig mooi gebouw!!! Bij terugkomst gingen Rick en ik koken; voor meer details zie Facebook! Mijn eerste avond werd natuurlijk afgesloten met een ijskoude cerveza (bier) en gezellig gezelschap!

Op vrijdag heb ik lekker uitgeslapen. Ik heb die middag wel meteen mijn ramen met zwarte vuilniszakken afgeplakt omdat ik telkens wakker werd van de zon. Ik ben namelijk al heel mijn leven gewend om in een donkere kamer mijn schoonheidsslaapje te doen. Ik heb overdag niet veel ondernomen. Marina wilde Rick en mij wat van het nachtleven laten zien en daar zeiden wij natuurlijk geen nee tegen! Na een aantal biertjes in de huiskamer gedronken te hebben besloten we om richting het Spaanse uitgaansgedeelte te gaan. In dit gedeelte komen vrijwel geen toeristen. We gingen eerst in een rustig kroegje zitten. In dit kroegje hebben we een biertje gedronken en besloten we om vanuit daar naar een drukkere kroeg te gaan in hetzelfde straatje iets verderop. Bij binnenkomst zagen we 2 travestieten op het podium dansen!! Rick zei meteen: 'O, so this is the other side off Barcelona'. Rick en ik dachten allebei 'What the Fuck'! Toen we 2 homostelletjes zagen zoenen wisten we het zeker; we zijn beland in een homobar!! haha.. Voor een eerste stapavond vonden Rick en ik het niet heel erg. We zagen er allebei wel de humor van in. Op de terugweg liepen we ook langs de prostituees van Barcelona. Marina vertelde ons dat deze wijk een beetje de achterstandsbuurt van Barcelona is, en het verstandiger is om daar niet alleen te komen als toerist.

Ook zaterdag heb ik weer lekker kunnen uitslapen. Ik werd pas om half 2 wakker en nog met hoofdpijn ook! Ik moet denk ik nog even wennen aan de San Miguels (Spaanse biertje)! Na het ontbijt besloten Rick en ik om de stad verder te gaan verkennen en hebben we op deze middag heel de Ramblas afgelopen. De Ramblas is een beetje vergelijkbaar met de Kalverstraat en PC hoofdstraat van Amsterdam. Je ervaart het alleen net op een iets andere manier, afgezien van het feit dat de weersomstandigheden hier het hele jaar door natuurlijk beter zijn dan de weersomstandigheden in Nederland. Ook zie je hier om de 5 meter verstijfde artiesten staan die op hun manier hun huur bij elkaar proberen te sparen. In een van de vele zijstraatjes van de Ramblas staat ook een grote hal met daarin een grote markt. Deze markt ligt vol met verse groenten, vlees en vis. Voor een hobbykok als ik is zo'n markt natuurlijk een paradijsje! Bij terugkomst van die wandeling hebben we weer lekker oer-Hollands gekookt; jawel gebakken aardappels met mayo, doperwten en om het lekker makkelijk te maken een hamburgertje. Die avond kwam ook FC Barcelona op televisie. Marina vertelde ons dat op dat moment alleen Catalanen voor de TV zaten om natuurlijk trouw hun grote passie en liefde aan te moedigen! Real Madrid had diezelfde middag nog verloren dus deze wedstrijd was extra belangrijk voor Barca. Gelukkig wonnen ze ook met 0-1 van Villareal..!

Vandaag ben ik met mijn kamergenoten wat gaan eten bij een trapasrestaurant. Ik ben gelukkig nu al gewend aan de Spaanse gewoontes en het relaxte leven van Zuid-Europa. Hopelijk blijft dat zo de komende weekjes/maanden! Ik heb morgen mijn eerste werkdagje bij Peli waar ik erg naar uitkijk!!

Ik laat het er hier bij voor wat betreft mijn eerste verhaal. De gemiddelde Nederlander (Dave van Grunsven) spendeert niet zoveel tijd aan het lezen van dit soort verhalen. Mijn eerste foto's plaats ik binnenkort op mijn blog. Ze zijn nu al te zien op mijn Facebook-account.

Adios chicos y chicas!

Reacties

Reacties

Melanie

Heey Rattaaa,

Wat een leuk verhaal :)!! Ik ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt. Superveel succes met de start van je stage morgen. We keep in touch en upload je foto's maar snel, ben benieuwd!

XX

Anouk

Hee neefje!

Tof dat je nou lekker in Barca zit!! Klinkt alsof het wel leuk is daar allemaal :D fijn om te lezen. Veel plezier nog!!

xx je nichtje

thijs

Helemaal gelezen! Ben weer op weg naar breda, dus was een mooie invulling van de busreis. Klinkt leuk allemaal daar ;) leuk uitgeweest lees ik haha. Spreek je!

Gr thijs

dave

Haha, nou dat uitgaan was niet super! Dit weekend gaan Rick en ik waarschijnlijk ergens anders stappen.. Maar ik hou je op de hoogte!

gr. dave

Arnold Schwarzenegger

HA kerel,

Een Homobar Whahaha das weer iets voor jou dat je in een homobar terrecht komt haha machtig, ik zie hem daar al staan:P

Maar ff iets anders de Old heeft ons getipt voor goede hengels. Old heeft er drie gekocht incl molen en ik willem en fons in totaal 4 stuks incl molens. We houden je op de hoogte van de verdere voorbereidingen

Fons

Hey Joepke,

Zo te lezen vermaak jij je eigen daar wel: homobars, prostituees, etc. Je gaat het die twaalf weken wel naar je zin hebben;) Enjoy daar en ik zal je verhalen volgen!

Groeten vanuit "the other side"

Niels

Hé UPC... Mooi verhaal man... Ik lees wel dat 't toch allemaal goed gaat komen daar! Al goed aan de pap gezeten zie ik, die San Miguel went vanzelf joh.

Lees wel in je volgende verhaal hoe het op je stage gaat... Want daar gaat het toch allemaal om he ;-)

Groeten Nielske

Roy

hee dave,

ik zie dat je het naar je zin hebt.

Ik wens je nog veel plezier.

Roy van Grinsven xxxx

Roy

dat was roy vd berg,

maare dave, alles goed jonge lukt het beetje met je opdrachten?

ciao

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!