davebarcelona.reismee.nl

Adios best city in the world!

Het is inmiddels alweer een aantal weken geleden dat ik heb geblogd vandaar dat het nu toch weer eens tijd wordt om voor jullie mijn leuke, spannende, sensationele, emotionele laatste reisverhaal te schrijven. Helaas is het avontuurtje bijna afgelopen en ben ik over een paar dagen weer in ons ijskoude kikkerlandje! De afgelopen weken zijn extra snel voorbij gegaan!! Dit komt natuurlijk omdat je alles nog even snel gezien wilt hebben wat je in de afgelopen weken/maanden hebt gemist. Vandaar dat we dan ook maar besloten om in het eerste weekend van juni naar Sitgens te gaan. Sitgens is een dorpje net buiten Barcelona en je doet er ongeveer een half uurtje over met de trein om daar te komen. De reden dat we daar naartoe wilde gaan is omdat we al van vele Spanjaarden hadden gehoord dat het strand daar mooi is en omdat ze daar een Bacardi museum hebben waar je je eigen cocktails (mojito’s) kan maken! Ook deze ervaring was natuurlijk weer heel aangenaam! Naast Sitgens ben ik ook nog naar de Tibidabo geweest. Dit is de hoogste berg van Barcelona waar je uitkijk hebt over de gehele stad!! Zeker een aanrader om daar s’avonds eens naartoe te gaan want een verlichte stad met de omvang van Barcelona is natuurlijk heel gaaf om eens gezien te hebben.. Ook dacht ik dat ik nog bijna in elkaar geslagen zou worden door een aantal security mannen in een metrostation!! Ik had geen metro kaartje bij me en was over de hekjes gesprongen zodat ik gratis mee kon reizen in de metro.. Niet erg slim en zeker niet handig.. Op het moment dat ik over het hekje sprong zag ik in mijn rechter ooghoek een grote Spanjaard aankomen rennen met een gummy knuppel in zijn rechterhand die richting mij kwam.. Op dat moment zetten ik het maar op het sprinten.. Het was best een kick om voor 3 mannetjes met een knuppel eruit te peren! Ze konden me allemaal niet bijhouden dus daar was ik heel blij mee! Toen ik al buiten het metrostation stond en naar een andere NL belde die op dat moment ook in dat metrostation stond om te vragen of de security mannetjes al weg waren zodat ik alsnog de metro kon pakken. Hij zei dat ze niet achter mij aan renden maar dat er een lekkere vechtpartij tussen een vrouw en een man bezig was!! De vechtpartij liep nogal uit de hand vandaar dat ze met 3 security mannen het ruzietje probeerde te sussen. Nadat ze in de handboeien waren geslagen hebben we maar de metro gepakt en zijn we richting het uitgaansgedeelte gegaan! Na een gezellige avond stappen zijn we zoals elke zondagmorgen weer brak richting huis vertrokken.. Ik was gedurende mijn verblijf in Barcelona vrijwel elke zondagmiddag op het strand te vinden, lekker genieten van het zonnetje en een koud biertje van een Paki! (Pakies zijn van die vervelende mensen die om de 20 seconden weer langslopen om iets te verkopen!) Ondertussen ben ik daar al wel aan gewend geraakt.. En ook aan de sirenes van politieauto’s, ziekenauto’s en brandweerauto’s.. Die hoor je hier namelijk gemiddeld 4 á 5 keer per dag met een rotgekte door het verkeer heen rijden.. Ook hebben we sant joan en de nacht van de berg demontjuïc nog gevierd.. Sant Joan is het grootste strandfeest van Barcelona.. Veel vuurwerk op het strand en ook heel veel zatte mensen.. Deze nacht word jaarlijks gevierd om dat dat de kortste nacht van het jaar is. Er waren die nacht ongeveer 500.000 mensen op het strand! Heel gaaf dus.. Verder houden we ons aan het vaste week schema: woensdag ladies night, vrijdag zaterdag uitgaan en zondag George payne (karaoke zingen)!! Zondag is voor vele Nederlanders de leukste avond! Iedereen zingt mee en dan bedoel ik ook echt iedereen! Veel Amerikaanse, Britse en Spaanse studenten zingen elk liedje wat wordt gezongen mee! Dus dat is nogal een kick dus om voor zo’n publiek een liedje te zingen.. Ik trek hier ook nog steeds elke zondag “volle zalen” met mijn zangkunsten :P! Verder is er natuurlijk ook nog het normale leventje met van maandag tot vrijdag stage waar ik het nog steeds erg leuk vind.. En gezellige collega’s heb waarmee ik al 2 keer ben wezen borrelen en waar we mijn laatste donderdag voor ik vertrek nog een avondje lekker los gaan!! Barcelona was een geweldige ervaring en ik weet nu al dat ik nog heel vaak terug ga denken aan alle mooie momenten die ik hier heb mogen meemaken met alle andere internationale studenten die ik hier heb leren kennen.. Buiten het feit dat mijn Facebook lijst een stuk groter is geworden denk ik dat ik ook nog wel een aantal andere tripjes moet gaan maken naar mensen die ik hier heb leren kennen..

Voordat ik het vergeet!!! Ik wens een warm welkom als ik weer met het vliegtuig land in Nederland!! Een spandoekje bij de arrivals zou ook niet verkeerd zijn: “Welkom back Dave” ofzo ?:P Als ik ben geland beloof ik bij deze dat er snel een goed feest komt!!

Adios Chicas Y Chicos!

Reacties

Reacties

Melanie

Ratta ratta.. nog steeds 'n goede conditie na 3 maanden niet sporten en alleen maar roken en drinken..? Sjonge jonge, dat moet jij weer meemaken met die agenten.. goed dat ze je niet hebben gepakt anders was je vast bont en blauw in de bak beland! Wordt hoog tijd dat je weer lekker thuis komt bij je sis ;-). XX en tot zaterdag!!

Jos van Schijndel

Hoi Jopie,

Heb de meeste reisverhalen gelezen en wens je van hier uit een goede reis terug naar Holland.
Kan helaas niet op Schiphol zijn om je met een spandoek te begroeten.
Groetjes Jos

thijs

mooi verhaal weer. Heb al zin in je feest haha.Als je terug bent gaan we ff chillen voordat ik de 15e weer op vakantie ga. Adios!

Dave

He Jos!!

Wat lang geleden! Leuk dat je het hebt bijgehouden en helaas dat je me niet kunt kome begroeten bij de arrivals! Wellicht kome we elkaar op de Maas tegen als ik je met vollen snelheid voorbij vaar;)!

Gr. Dave

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!